De route is gemarkeerd met palen met in het groen het internationale MTB-teken (driehoek met daaronder 2 rondjes).
Je kunt de route starten bij:
Er is een GPS-track bestand beschikbaar.
De startcoördinaten zijn: N 51.241617, E 4.024544.
Het grensoverschrijdende mountainbikenetwerk brengt de provincies Zeeland, Oost- en West-Vlaanderen met elkaar in verbinding.
Rondom de middeleeuwse vestingstad Hulst vind je veel uitgestrekte bossen. De bossen langs de grens ten zuiden van Hulst vormen een aantrekkelijk recreatiegebied. Ook fungeert dit bosrijke gebied als waterwingebied.
De routes in Zeeuws-Vlaanderen hebben in totaal een lengte van ruim 240 kilometer. Deze routes voeren grotendeels over onverhard terrein.
De routes zijn onderling aan elkaar verbonden. Op de kaarten zijn de verbindingen tussen de routes aangegeven waardoor je gemakkelijk van de ene op de andere route kunt overstappen. Deze 43 kilometer lange route is voor 74% off-road.
De route heeft een verbindingsroute met de route in Axel.
Deze route is opgenomen op de Mountainbikekaart Zeeuws-Vlaanderen. Deze kaart is verkrijgbaar bij de lokale VVV.
Meld onduidelijke, kapotte of ontbrekende bewegwijzering direct op het Meldpunt van Routebureau Zeeland. Zo blijven alle routes up-to-date en toegankelijk.
Reacties
Beoordeel routeIk ben graag positief over routes, maar Hulst maakt het wel lastig. Er is weinig onderhouden, braamstruiken en brandnetels begroeten je vanaf de start en al snel lijkt ook (door vandalisme?) een groot deel van de pijlen te ontbreken. De route klopt meermaals niet met hier online en wijst je zelfs een keer terug volgens hetzelfde pad heikant richting stropersbos. Ook diepe karresppren met soms gras tot m'n oksels. Gelukkig is het landschap mooi genoeg, maar dit was puur afvinken en weer door.
Slecht onderhouden en saai. De route begonnen bij het zwembad en begint gelijk goed met manshoog de brandnetels en bramenstruiken langs de trail. Dus onder de schrammen en prikkels aangevangen. Gelijk ook de weg kwijtgeraakt want de aanwijzingen staan voorbij de afslag of erop of missen helemaal en komen niet overeen met de route op MTB routes. Net voor het eerste heuveltje was het heel nat en lagen over 30 mtr alleen maar takken op de route. Of moedwillig of nog van de laatste storm. Jammer.
de eerste route gefietst van zuid zeeland. Niet spectaculair. is een gravelroute. lange stukken en veel over grind en verharde paden
GPX klopt niet met de route. Startpunt is ook halverwege ergens.
Pijlen geven een andere richting aan dan de GPX waardoor het een enorm frustrerende rit werd.
Ga hem nog wel eens doen vanaf het goede startpunt op basis van de pijlen (en stuur dan de goede GPX wel even door). Vandaag in ieder geval geen plezier aan mogen beleven.
Het enige pluspunt was de prachtige omgeving.
Leuke tocht ,afwisselend en een mooie natuur 2x een reetje gezien
Een aantal keren de route moeten opzoeken hier door meer km gemaakt
1x de route niet kunnen nemen omdat hij zo begroeit was dat je er niet doorheen kon komen
Het Clingse bos is prachtig lekker veel zand dus lekker zwaar
Top middag gehad
Lekker crossen door de bossen. Paar stukken erg nat, verder prima route om uit te waaien.
Viel me wat tegen. Weinig MTB waardig. Veel rechtuit en verhard. Zonder navigatie had ik route niet gevonden
Leuke route veel door het bos
Veel onverhard mooie omgeving
En lekker wat kilometers
Ik reed de route tegen de klok in, waardoor ik de bordjes niet zag of soms van de achterkant. Dus alles op de gps-track gedaan. Ging meestal goed, gewoon doorfietsen naar waar je weer op de lijn kan komen. Ik zou het stuk N-O de volgende keer overslaan en bijvoorbeeld bij Halfeind oversteken in noordelijke richting. Waarom? Het grenspad is 1 recht fietspad en terug rij je door een heel lang karrenspoor met hoog gras. Verder vond ik het een leuke en afwisselende ontdekkingsreis!
Het is een route met mooie uitzichten en de zwaarte ligt vooral aan de lengte van de route. De wind heeft wel veel invloed.
De bewegwijzering mag echt wel beter, die groene bordjes zie je nauwelijks staan en de richting die ze aanwijzen al helemaal niet. Als je in België komt en je ziet de felblauwe en -rode aanduidingen zie je het verschil wel. Ook de GPS-track is niet 100 % correct.
Interessant voor mensen die van de baan komen of die totaal geen ervaring hebben met mountainbiken.