De route is gemarkeerd met houten palen met in het oranje het internationale MTB-teken (driehoek met daaronder 2 rondjes).
Vanaf de startplaats tot aan het begin van de route staan palen met in het zwart het internationale MTB teken. Aan het einde van de route word je via dezelfde markering weer naar de start van de route geleid.
Er is een GPS-track bestand beschikbaar.
De startcoördinaten zijn: N 51.490237, E 5.896257.
De route rond het peeldorp Ysselsteyn kenmerkt zich door de aanwezigheid van vele bossen, heide en vennen. De route loopt langs markante plaatsen zoals het Duitse militaire kerkhof waar 31.598 militairen begraven liggen, natuurgebied de Paardekop met een mooie uitkijktoren en een plaggenhut, natuurgebied de Rouwkuilen, kazematten (bunkers van de 2e Wereldoorlog), circuit van Raceway Venray en de luchtmachtbasis Luitenant-Generaal Bestkazerne.
De route, het Piëlrundje van Ysselsteyn, kent een afwisseling van lange stukken en singletracks. Er zitten ook enkele stukken asfaltweg in om zo van het ene naar het andere natuurgebied te komen. Bij het oude circuit de Peel en langs het Defensiekanaal zit er enig klimwerk in het parcours.
De route is te combineren met de routes in Venray en Horst. De verbindingsroutes wordt met het zwarte MTB-teken aangegeven.
De route is aangelegd door vrijwilligers van Tourclub Ysselsteyn en tot stand gekomen in goed overleg met de grondeigenaren, Staatsbosbeheer, waterschap Peel en Maasvallei en de gemeente Venray.
Wanneer er routebordjes ontbreken of onvolkomenheden op de tracks zijn, kun je dit doorgeven aan Tourclub Ysselsteyn.
Reacties
Beoordeel routeVoor het eerst deze route gereden. Had kleine delen al eens gedaan, nog nooit de hele route. Dat zal ik ook niet meer zo gauw nog eens doen. Qua lengte een flinke route, met echt hele mooie stukken erin. Maar ook veel saaiere stukken. En veel wortels, die je nu ook nog eens heel slecht kon zien i.v.m. de gevallen bladeren. En ondanks dat het al dagen droog was, bleek de route behoorlijk nat en modderig. Ik heb wel een leuke ochtend gehad in een heerlijk herfstzonnetje, dat zeker.
Route is een ATB route van de oude stempel. Redelijk wat paden langs akkers, stukken asfalt en veel rechte stukken 'single track'. Weinig tot geen technische stukken. Wel een mooie omgeving met bijzondere bezienswaardigheden langs de route, zeker het eerste deel rondom de Paardekop.
Overigens nu na de eerste paar regendagen al redelijk nat. Ben benieuwd hoe dat in de winter is. Leuk om een keer gefietst te hebben, maar niet een route waar ik nog vaak 35 minuten voor in de auto zal gaan zitten
Geen uitdagende of technische route, als je dat zoekt kan je deze beter overslaan. Deze route is echter wel ideaal voor lekker kilometers maken. Wat asfalt en lange stukken gecombineerd met leuke, niet al te moeilijke singletracks. Ik heb me in elk geval goed vermaakt, vooral dat stuk tussen na Raceway en de N270 is erg tof!
Very nice track in nice surrounding. Sometimes not really MTB but nevertheless worth riding it! In some places the grass was very high. The red signs to lead the way have sometimes already become nearly white and once a sign was missing.
Mooie route, op sommige plaatsen wat veel en hoog gras. Dat maakte het vinden van route bordjes af en toe lastig. Maar verder een hele mooie route ook netjes onderhouden.
Leuke, afwisselende route met hier en daar wat asfalt als verbindingsroute. Route is goed onderhouden en ligt er prima bij. Geen hoogtemeters. Moeilijk is het allemaal niet, de uitdaging zit meer in de afstand. Als je in de buurt bent zeker de moeite waard om te rijden.
Vandaag deze route gereden. Las er heel goed bij. Een paar plasjes waar je makkelijk om heen kan. Sommige plekken met lang gras ff iets rustiger aan omdat je anders het pad niet kan volgen.
Prima rondje om kilometers te maken en paar zeer leuke singletracks.
In potentie best een aardig rondje met een aantal leuke singletracks. Hierbij merk ik wel op dat er veel niet echt lekker lopen. Dit door veel blad, takken en wortels op de route. De wegwijzers vond ik summier en niet altijd logisch. De verbindingswegen zijn recht toe - recht aan. Daar valt meer uit te halen!
Dinsdag voor het 1st gereden.
Zoals meerdere mensen al schrijven leuk voor de afstand.
Dat zorgt uiteindelijk ook voor de zwaarte.